-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42583 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:27

پيامبر اكرم (ص) و حضرت علي وامام حسن درباره موذنين چه فرمودهاند
در اين رابطه روايتهاي زيادي از ائمه

معصومين (ع) نقل شده است از جمله:

1 ؤ پيامبر اكرم(ص) فرمود: ((يا علي الاذان حجه

علي امتي; يا علي، اذان براي امت من وسيله اتمام

حج است.

2 ؤ عن علي (ع) قال: قال رسول(ص): للموذن

فيما بين الاذان و الاقامه مثل اجر الشهيد المتشحط

بدمه في سبيل الله، قال: قلت: يا رسول الله، انهم

يجتلدون علي الاذان؟ قال:، كلا، انه ياتي علي

الناس زمان يطرحون الاذان علي ضعفائهم، و تلك

لحوم حرمها الله علي النار;

يعني، از اميرمومنان علي (ع) روايت شده كه رسول

خدا(ص) فرمود: براي موذن، در بين اذان و اقامه پاداشي

مثل پاداش شهيدي است كه در راه خدا در خون خود

ميطپد، امام ميفرمايد، گفتم: با توجه به اين همه فضيلت،

مردم براي اذان گفتن بر يكديگر پيشي خواهند گرفت، به

طوري كه شايد سر اذان با هم بجنگند؟(در اين صورت اقويا

براي اذان گفتن پيشقدم ميشوند و مجالي نميدهند كه

ضعفا نيز اذان گويند) پيامبر در جواب فرمود: چنين نيست،

(بلكه جريان به عكس ميگردد) زماني بر مردم ميآيد كه

اذان گفتن را تنها به عهده ضعفا ميگذارند، گوشت بدن

موذنان را خداي مهربان بر آتش دوزخ حرام كرده است.))(

وسائل الشيعه، ج 5، ص 372، ابواب اذان و اقامه، باب 2،

حديث 4.)

3 ؤ نيز از امام حسين (ع) نقل شده كه

فرمود:((موذنان با پيامبران و

صديقين و شهدا محشور ميشوند.)) (مستدرك

الوسائل، ج 4، ص 194)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.